سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تباهی خرد در فریب خوردن از نیرنگهاست . [امام علی علیه السلام] 
»» نحوه شستشوی ماشین

نحوه شستشوی ماشین

 

طرز شستن ماشین,نحوه شستن ماشین

اگر شستشوی خودرو به موقع و درست انجام نگیرد باعث خرابی رنگ خودرو می شود

 

داشتن یک خودرو تمیز یعنی داشتن یک خودرو نو اما این تنها دلیل تمیز نگه داشتن خودرو شما نیست، دلایل فنی دیگری نیز برای تمیز نگه داشتن خودرو وجود دارد. گرد و غبار، شن، نمک پاشی های زمستان، گل و لای همه این ها حاوی ذرات ریزی هستند که به خودرو شما می چسبند و به رنگ خودرو آسیب می رسانند.

 

اگر شستشوی خودرو به موقع و درست انجام نگیرد این ذرات آرام آرام روی رنگ ایجاد ضایعات ریز می نمایند و رنگ را خراب می کنند، حتی بعضی از مواد مانند فضولات پرندگان یا گرده درختان نیز می توانند به راحتی به پوشش رنگ نفوذ کرده و حفاظ رنگ را از بین ببرند، اگر شما هر روز از حوله یا دستمال برای تمیز کردن خودرو استفاده نمایید ذرات ریز و غبار روی سطح رنگ کشیده شده و ایجاد خراش های ریز می نمایید سپس رنگ کدر و آسیب پذیر می گردد.

 

آموزش صحیح شستشوی خودرو فقط با 4 سطل آب

شستشوی ماشین,نحوه شستشوی ماشین

سعی کنید صبح زود یا عصر اقدام به شستن اتومبیل کنید

 

گام اول برای شستن خودرو : سعی کنید وقتی که برای شستن اتومبیل اختصاص می دهید صبح زود باشد یا عصر. چون با این کار آب زیادی بخار نخواهد شد و نیاز بیشتر به آب هم نخواهد بود و در صورتی هم که قصد دارید در ساعات گرم روز اتومبیلتان را بشویید می توانید اتومبیلتان را در سایه پارک کنید.

 

همچنین در صورت امکان بهتر است اتومبیلتان را نزدیک چمن پارک کنید که آب مصرفیتان وارد چمن شود. با این کار با یک تیر دو نشان می زنید هم تمیزی اتومبیل هم آبیاری چمن.

 

گام دوم برای شستشوی اتومبیل : سطل اول آب را پر کنید و یک قوطی کوچک مثل لیوان یک بار مصرف یا قوطی بستنی را داخل آن بندازید. سپس اسفنج را داخل آب خیس کرده و دور تا دور اتومبلتان از بالا به پایین بکشید با این کار گردو غبار موجود رو اتومبیل تمیز خواهد شد. مکان هایی هم که کثیفی بیشتر است اسفنج را چند بار بکشید. توجه کنید که در این مرحله مواد شوینده به آب اضافه نکنید.

 

گام سوم برای شستشوی ماشین : در این مرحله آبی را که در سطل باقی مانده روی اتومبیلتان خالی کنید در این مرحله اتومبیلتان نیمه تمیز شده و تا کنون فقط یک سطل آب مصرف کرده اید . نگران نباشید فعلا 3 سطل هم آب داریم.

 

گام چهارم شستن ماشین : در گام چهارم سطل دوم آب را بیاورید و مقداری از آب سطل دوم را در داخل قوطی کوچکی که در مرحله قبل اشاره کردم بریزید و در داخل آن قوطی کوپک هم دو قاشق سوپ خوری مواد شوینده بریزید. توجه کنید که زیاد مواد شوینده نریزید چون به آب بیشتری برای تمیز کردن آن لازم است. و همچنین بهتر است از مواد شوینده حافظ محیط زیست استفاده کنید که به چمن ها و درختانتان آسیب نزند.

 

گام پنجم شستشوی خودرو : با کفی که در قوطی کوچک درست کرده اید کم کم روی اسفنج بریزید و از بالا به پایین اتومبیل خود را تمیز کنید جاهایی که لکه وجود دارد را در این مرحله تمیز کنید. سپس که کفی که درست کرده بودید تمام شد بار دیگر به آن آب اضافه کنید و دوباره روی اتومبیل تان بکشید.

 

گام ششم شستن اتومبیل : در این مرحله با آبی که در سطل دوم دارید با اسفنج اتومبلتان را از بالا به پایین بشورید طوری که دیگر لکه یا کثیفی روی اتومبیلتان نماند. در صورتی که این مرحله را به صورت دقیق انجام دهید نیمی از آبتان اضافه خواهد ماند.

 

گام هفتم تمیز کردن خودرو : در این مرحله اسفنجتان را داخل آب سطل سوم تمیز بشورید و آن را کنار بگزارید. سپس آب سطل سوم را داخل آفتابه بریزید و آن را دور تا دور ماشینتان از بالا به پایین آبکشی کنید. در این مرحله اتومبلتان عاری از هرنوع آلودگی و کف خواهد بود.

 

گام هشتم تمیز کردن ماشین : در این مرحله آب سطل آخر یا چهارم را هم داخل آفتابه بریزید و با دقت آب را از بالا به طرف پایین بریزید سپس بلافاصله بعد از اتمام آب سطل چهارم اتومبیلتان را با دستمال مخصوص و تمیز خشک کنید. و در صورتی که مایل بودید می توانید پولیش بزنید.

 

نکات مهم برای شستشوی خودرو :

نکته اول: اینکه در صورتی که اینکار را چندین بار امتحان کنید بسیار حرفه ای خواهید شد و این مراحل را کمتر از 5 دقیقه انجام خواهید داد و نتیجه ی کارتان هم نسبت به دفعات اول بسیار بهتر خواهد شد.

 

نکته دوم: اینکه شستشوی اتومبیل را به کودکان نسپارید چون کودکان آب بازی را دوست دارند و از آب بیشتری برای شست شو استفاده می کنند.

 

نکته سوم: هم به جای سطل آب از شینگ هایی که قابلیت قطع و وصل آب را دارند استفاده کنید. چون شیلنگ های معمولی وقت بیشتری نیاز دارد تا آب را منترل کرد و آب بیشتری به هدر خواهد رفت.

 

نحوه شستشوی ماشین

نوشته نحوه شستشوی ماشین اولین بار در یک وی دو - خرید و فروش فایل پدیدار شد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هستی ( شنبه 96/8/20 :: ساعت 9:25 صبح )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تولید فیلم OPP جهت صنعت چاپ و بسته بندی
[عناوین آرشیوشده]
 

>> بازدید امروز: 10
>> بازدید دیروز: 6
>> مجموع بازدیدها: 39446
» درباره من «

وبلاگ هستی جون

» آرشیو مطالب «
تیر 96
فروردین 96
اسفند 95
آبان 96
آذر 96
خرداد 97
فروردین 97
مرداد 97
آبان 97
مهر 98
دی 98
بهمن 99
اردیبهشت 99
اسفند 98
بهمن 98
اردیبهشت 0
تیر 0
مهر 0
بهمن 0
تیر 1

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «

خرید تلویزیون

تلویزیون سونی

سینما خانگی

گوشی شیائومی

گوشی آیفون

تاچ ال سی دی

برد گوشی

گوشی سامسونگ

گوشی هواوی

قیمت یاب

گوشی آنر

حکایت مردکی را که چشم درد خواست
طراحی سایت دانلود مقاله
خرید مقاله
دانلود مقاله جدید
خرید اینترنتی
کنکور 99 وب سایت مقاله دنیای مقاله وبلاگ جهان بانه مقاله جدید تحقیق دانشگاه مقاله دانشگاه پایان نامه و تحقیق های دانشگاهی اریا مقاله مرجع مقالات و تحقیق دانشگاهی
» صفحات اختصاصی «

» طراح قالب «